La Fundació MAP assistirà aquest dijous 11 d’abril a la manifestació convocada per AEES Dincat a Barcelona per reclamar millores en el finançament dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual i amb especials dificultats i dels Centres Especials de Treball. Es preveu que hi assisteixin milers de treballadors/es i de persones ateses a entitats i a Centres Especials de Treball (CET) d’arreu de Catalunya. Només de la Fundació MAP, ja hi anirà més d’un centenar de persones.
.
Les administracions de l’estat i de la Generalitat no donen resposta real a les necessitats del sector des de fa una dècada i aquest fet amenaça directament als llocs de treball de persones amb especials dificultats, als serveis i a la qualitat d’atenció a les persones de més de 200 entitats sense ànim de lucre de Catalunya. Per això la manifestació s’aturarà a la Delegació del Govern espanyol a Catalunya, al Departament d’Economia i Hisenda i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, punts on ens atendran els seus màxims representants.
.
Els assistents a l’acte, entitats, persones i famílies, aixecaran la veu per:
  • Exigir millores en el finançament dels CET i dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat amb especials dificultats.
  • Denunciar que entre 2019 i 2020 desapareixeran 1580 llocs de treball de persones amb discapacitat amb especials dificultats. A mig termini, aquesta xifra pujaria fins a 10.000 llocs de treball que estaran en greu risc.
  • Denunciar que la precarització del finançament públic està arribat al límit i que començarà a afectar a la qualitat en l’atenció a les persones i les condicions laborals dels professionals.

Argumentari manifestació 11 d’abril AEES Dincat