El dimarts 21 de maig, a les 11 del matí, el sector de la discapacitat i especials dificultats català ha tornat a fer sentir la seva veu amb una concentració davant de la Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies, a Barcelona, per reclamar solucions urgents per no continuar posant en risc llocs de treball i els serveis assistencials per al col·lectiu. Les entitats sense ànim de lucre responien així a la nova acció convocada des d’AEES Dincat, que calcula que hi havia més de 3.000 persones.

De la Fundació MAP hi han assistit unes quaranta persones, bàsicament ateses a serveis assistencials com el Servei de Teràpia Ocupacional o els serveis residencials. Uns serveis que porten 10 anys de congelació de finançament i de retallades i pels quals s’ha reclamat un millor finançament.

Els concentrats també han reclamat els recursos necessaris per poder fer front a l’increment del Salari Mínim per a les persones amb especials dificultats dels centres especials de treball, molts d’ells en risc després que s’aprovés la mesura sense el recolzament necessari per part de l’administració.

Després de la manifestació de l’11 d’abril passat, que va fer sortir al carrer més de 6.000 persones, el sector se sent escoltat pel govern, que reconeix la greu problemàtica, però l’emplaça a seguir-ne parlant durant els propers mesos. I les entitats no tenen més temps per esperar les solucions. Per això avui se n’han reclamat d’immediates.

Nota de premsa d’AEES Dincat sobre l’acte reivindicatiu del 21 de maig de 2019