Aquest 2021, la Fundació MAP no podrà ser a la tradicional parada de Sant Jordi de Ripoll perquè la normativa i la situació de la pandèmia no ho permeten, però tot i així se sumarà a la celebració de la Diada de la rosa i el llibre, reivindicant l’accessibilitat cognitiva i més presència de la lectura fàcil.

Aquesta és la principal reivindicació de la federació d’entitats que treballen per la discapacitat intel·lectual de Catalunya, Dincat, que fa una crida a l’administració pública, així com a tot el sector cultural del territori, per recordar la importància de fomentar l’accessibilitat cognitiva, adaptant els llibres i textos per tal que tothom els pugui entendre i, així, poder gaudir d’una diada de Sant Jordi més inclusiva.

A través de Dincat reclamem que s’impulsi la lectura fàcil (LF), un sistema de creació i adaptació de documents perquè siguin més fàcils de llegir i entendre, amb l’escriptura de més llibres en LF i amb l’edició de més llibre amb aquest format. També demanem que totes les biblioteques i llibreries de Catalunya tinguin a disposició llibres en lectura fàcil, com sabem que ja tenen algunes biblioteques de la nostra comarca.

Llegiu el manifest sencer: Volem un món més fàcil d’entendre!

Sant Jordi a Segonamà

El magatzem Segonamà del polígon Els Pintors traurà una parada al davant mateix de la botiga amb una gran varietat de llibres i pel·lícules DVD i també de CD i còmics. Els llibres, de segonamà mà i alguns encara per estrenar (no són novetats), es vendran al preu d’1 euro.

També hi haurà productes artesanals fets pels serveis de la Fundació MAP i el llibre dels 50 anys de l’entitat, un bon regal per fer aquest Sant Jordi.

Llibre de Sant Jordi de Camprodon

El grup dels serveis diürns a Camprodon ha col·laborat a fer les portades del “Llibre de Sant Jordi”, que estarà exposat els dies 23, 24 i 25 d’abril a la plaça de la Vila. La gent hi podrà escriure els seus desitjos, poemes, cartes o pensaments cap als seus éssers estimats.