Avui, 3 de desembre de 2019, se celebra el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Un dia per reivindicar tots els drets que encara queden per assolir. Aquest és el manifest que ha fet públic Dincat: llegiu aquí el manifest. Manifest en lectura fàcil. Un manifest que destaca la poca presència de les persones amb discapacitat intel·lectual en diferents sectors de la societat, com la cultura, l’esport, l’oci, el treball o la informació, a causa de la falta de suports, d’accessibilitat universal, en especial, la cognitiva, i la dificultat de trobar feina, entre d’altres.

La Fundació MAP comparteix les reivindicacions del manifest i ha volgut dedicar el calendari del 2020 a la defensa dels drets de les persones amb discapacitat, que són els mateixos que els de qualsevol altra persona. Porta per nom Persones de Ple Dret i es ven al preu de 8 euros. Tots els diners recollits es destinaran al servei de Lleure de l’entitat. Aquest és el vídeo de presentació: