El MAP és comunitat

Sensibilitzar per a la transformació social també forma part de la missió de la Fundació MAP. Per això la visibilització i la divulgació de la discapacitat estan incloses en el pla d’acció anual de l’entitat amb activitats com els tallers de sensibilització a les escoles, la participació en activitats a la comunitat, la presència a fires, l’edició de la revista Capaç, la realització i venda del calendari solidari o l’organització de l’Inspira Festival Inclusiu.

INSPIRA Festival Inclusiu

El 29 de setembre de 2018 la Fundació MAP va donar vida a l’Inspira Festival Inclusiu a la Devesa del Pla de Ripoll, en el marc de la celebració dels 50 anys de serveis a les persones amb discapacitat al Ripollès, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Ripoll i del grup Txarango. Un festival pensat per fer arribar i compartir els valors de la Fundació MAP al llarg de mig segle de trajectòria, oferint espectacles per a tots els públics protagonitzats per persones amb moltes capacitats.

Després de la bona acollida de la primera edició, la Fundació MAP i l’Ajuntament de Ripoll repeteixen l’experiència el 5 d’octubre de 2019 amb Oques Grasses com a cap de cartell, amb el repte de convertir el festival en un esdeveniment inclusiu únic en l’àmbit català.

MISSIÓ: trencar barreres i posar la cultura, la música i les arts escèniques a l’abast de tothom, també d’aquelles persones que no poden accedir-hi a causa d’alguna dificultat. Al mateix temps, donar visibilitat i normalitzar la discapacitat oferint una programació inclusiva, amb espectacles protagonitzats per persones amb capacitats diverses, garantint un espai accessible i una entrada amb preu reduït, destinada a finançar el propi festival.

VISIÓ: esdevenir un festival inclusiu referent a Catalunya amb la confluència de propostes i activitats protagonitzades per persones amb i sense discapacitat, en un espai accessible per a tothom.

VALORS: igualtat, equitat, convivència, justícia social, solidaritat, respecte i compromís.

Indicadors Inspira Festival Inclusiu 2018 i 2019

Més informació: www.inspirafestival.com

Vídeo de resum del festival Inspira 2019:

Programa de sensibilització a les escoles

La Fundació MAP disposa d’un programa de sensibilització a les escoles i instituts amb diferents tallers i dinàmiques que des del 2012 es realitzen als centres educatius que els demanen, en coordinació amb el Servei Educatiu del Ripollès. L’any 2019 hi van participar 1.100 alumnes d’infantil, primària i secundària.

Tallers de sensibilització sobre la discapacitat a les escoles:

• Teatre amb suport: tallers a escoles i instituts i representació d’una obra final al teatre Comtal de Ripoll.
  • Taller de les capacitats diferents.
  • Taller “Posa’t a la pell de l’altre”.
  • Taller de les professions.
  • Horts ecològics inclusius.
  • Participació en crèdits de síntesi o programes propis dels centres educatius.

Vídeo de resum de les activitats fetes durant el curs 2015-2016:

L’hort a l’escola, un espai per educar i integrar

Des de l’any 2011, La Fundació MAP col·labora amb les escoles de la comarca del Ripollès en un projecte d’horts ecològics, que va sorgir com un treball de sensibilització i inclusió de les persones amb discapacitat dins l’àmbit educatiu. Ja hem col·laborat amb deu escoles de sis municipis de la comarca. El curs 2018-2019 hem treballat amb vuit escoles i 424 alumnes.

Les persones del Servei de Prelaboral de l’entitat i els seus monitors són els professors de l’hort i treballen amb nens i nenes de 3 a 12 anys. Un projecte que permet  educar en el respecte a la diferència, la tolerància i la inclusió de la discapacitat en la societat; adquirir aprenentatges i repassar coneixements d’assignatures de l’aula com les ciències naturals, càlcul, geometria, vocabulari… I un projecte que permet també  treballar valors com l’atenció, la paciència, el treball en equip, la responsabilitat, la consciència ambiental, la sostenibilitat i les bones pràctiques.

Vídeo realitzat amb la col·laboració d’alumnes, mestres i pares i mares de l’escola Salesians de Ripoll que explica el projecte de l’hort a l’escola: