El 6è Festival Gollut de cinema compromès, muntanya, medi ambient i fotoperiodisme se celebra a Ribes de Freser i altres localitats de la comarca i de fora, del 12 d’octubre al 3 de novembre. Entre les sessions especials programades aquest any, cal destacar-ne dues que compten amb la col·laboració de la Fundació MAP i altres entitats de la comarca:

• Sessió de cinefòrum i taula rodona sobre salut mental, divendres 25 d’octubre, a les 21.30h, al Cinema Comtal de Ripoll. Projecció dels films Mi hermano Juan, Indios y vaqueros i Ainhoa, yo no soy esa i taula rodona amb Jordi Nuñez, psiquiatre; Alba Muntades, supervivent i Anna Larra, secretària i coordinadora de grups de DSAS (Després del Suïcidi, Associació de Supervivents). Aquesta sessió està organitzada en el marc del Dia Mundial de la Salut Mental 2019, dedicat a la prevenció del suïcidi, amb el suport de la Fundació MAP i la col·laboració dels Serveis de Salut Mental del Ripollès IAS, l’ACPAD, l’Ajuntament de Ripoll i el Cineclub ARIC.

• Projecció especial: “Capacitats pel cinema”, diumenge 27 d’octubre, a les 18.45h, al Cinema Catalunya de Ribes de Freser. Projecció de films realitzats per persones amb capacitats diferents seleccionats per la Fundació MAP: Arrivederci i La Comunitat (Fundació MAP), Ser o no ser (Afad de Valdepeñas), Y ahora qué (Fundació Caviga de Sant Feliu de Llobregat. Guanyador del Premi Cadí 2015) i On és l’Ivan (Camara Ballerina i la Coordinadora Catalana Síndrome de Down. Dirigit per Mireia Ros. Guanyador del Premi Insert al Festival Clam).

Ambdues activitats són gratuïtes i tenen com a objectiu sensibilitzar i contribuir a mostrar un cinema compromès.