El 29 de setembre de 2018 la Fundació MAP va donar vida a l’Inspira Festival Inclusiu en el marc de la celebració dels 50 anys de serveis a les persones amb discapacitat al Ripollès, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Ripoll i del grup Txarango. Després de la bona acollida de la primera edició, la Fundació MAP ja ho té tot a punt per repetir l’experiència, el proper 5 d’octubre de 2019, a l’espai de la Devesa del Pla de Ripoll, amb el grup osonenc OQUES GRASSES com a cap de cartell.

L’objectiu del festival és convertir-se en una gran festa dels valors per trencar barreres i posar la cultura, la música i les arts escèniques a l’abast de tothom, també d’aquelles persones que no poden accedir-hi a causa d’alguna dificultat. Al mateix temps, vol donar visibilitat i normalitzar la discapacitat oferint una programació inclusiva, amb espectacles protagonitzats per persones amb capacitats diverses, garantint un espai i un horari accessibles i una entrada amb preu reduït, destinada a finançar el propi festival.

FORMAT

El format del festival de tarda serà el mateix que el de l’edició del 2018. Una programació per a tots els públics amb activitats, tallers, espectacles i concerts des de les 15.30h de la tarda fins a la una de la nit.

Tornarà a haver-hi dos escenaris per on passaran propostes de tot tipus. Entre les xerrades i els espectacles, destaquem el testimoni d’un dels actors de la pel·lícula CAMPEONES; l’actuació del percussionista corporal SANTI SERRATOSA i l’espectacle MUR, circ poètic inclusiu a càrrec dels circs Vermut i Bombeta.

Entre les activitats de gran format destaquem el concert del conjunt OQUES GRASSES, que farà parada a l’Inspira enmig de l’exitosa gira de presentació del seu últim disc Fans del sol. El grup anirà precedit pels ritmes amb base de reggae dels lleidatans KOERS, mentre que l’encarregat d’agafar el relleu als osonencs serà el locutor i discjòquei ADRIÀ ORTEGA, que aquest any ha dut el seu show a més de 90 punts.

També s’oferiran activitats per als més petits, com tallers, inflables, jocs, circ i un esperat concert d’El POT PETIT, que repeteix al festival. També repetirà el circuit de sensibilització, que el 2018 va tenir molt èxit entre petits i grans, i la zona de food trucks.

NOVETATS

Com a novetat i pensant a fer part de l’esdeveniment accessible a més públics, hi haurà un VERMUT MUSICAL D’ENTRADA GRATUÏTA, amb tallers sensorials per als més petits, des de les 12 del migdia i fins les 3 de la tarda. Aquest espai comptarà amb les actuacions del grup ripollès THE TAFFANERS, de l’associació sense ànim de lucre DJ’s PEL CANVI i dels dj LA CLIQUE DU MOUSTACHE. A partir de les 15h aquesta zona es tancarà i només s’hi podrà accedir amb l’entrada.

Una altra novetat, ja a dins del festival de tarda, serà un MERCAT SOCIAL amb mostra de productes artesanals fets per entitats del tercer sector.

PREPARATIUS

L’organització i els preparatius del festival van a càrrec de professionals de la Fundació MAP (psicòlegs, educadors/es, responsables del centre especial de treball, treballadors/es socials…etc.) conjuntament amb les persones ateses, que des de les aules del centre diürn elaboren materials com la senyalització, la decoració o el mobiliari. També es compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Ripoll.

El mateix dia del festival seran les persones de la Fundació MAP les que estaran muntant i treballant dins el recinte i fent de voluntaris/àries per donar suport a les tasques de l’organització i donar a conèixer els valors de l’Inspira.

MÉS INFORMACIÓ

Tota la informació de la programació i del funcionament del festival es pot seguir a través de la pàgina web www.inspirafestival.com i els perfils propis d’Instagram i Facebook.

VENDA D’ENTRADES

El recinte del festival té capacitat per 5.000 persones. Les entrades (que van d’1 a 10 euros) es poden comprar en línia a través de la plataforma Codetickets.com i també físicament en dos punts de venda a Ripoll: el restaurant CAT Can Guetes, gestionat per la Fundació MAP, i la recepció del taller de l’entitat, al polígon industrial Els Pintors.

PROGRAMACIÓ COMPLETA: https://inspirafestival.com/programacio/