“T’agrada menjar bé? T’agrada ser una persona solidària?”. Són les preguntes que llança la 8a Vetllada de Cuina Solidària, organitzada per Cuiners solidaris d’Osona, el Ripollès i la Selva, Cambrers d’Osona i el Seminari de Vic. Una proposta que suma gastronomia i altruisme i que recull diners per destinar-los a projectes que lluiten contra la pobresa i l’exclusió social. Un dels projectes escollits aquest any per rebre el finançament és de la Fundació MAP.

Es tracta de la iniciativa Mecenatge terapèutic per a infants i joves, que vol permetre que famílies amb dificultats econòmiques i socials del Ripollès puguin accedir a sessions terapèutiques de psicologia, logopèdia, fisioteràpia i reforç escolar especialitzat per als seus fills amb desordres en el desenvolupament.

Enguany s’han organitzat dos sopars. El primer va tenir lloc el dia 13 de juny al Pati de l’Ós del Seminari de Vic i el segon tindrà lloc el proper 7 de novembre, al restaurant El Serrat del Figaró de Taradell, a partir de les 20.30h.

En aquestes cites gastronòmiques les protagonistes són les tapes que preparen els restauradors de les diferents comarques per a 400 comensals. En el cas del Ripollès, enguany hi participen la Fonda Xesc de Gombrèn i Els Caçadors de Ribes de Freser. El preu del tiquet per al sopar, que consta de 15 tapes, és de 35 euros. També hi ha l’opció de ser un soci solidari per 150 euros. Els tiquets es poden adquirir a la web www.tincticket.com, a partir del dimecres 23 d’octubre, a les 18h. Consulteu les tapes solidàries d’aquesta propera edició

En edicions passades s’han arribat a recaptar més de 70.000 euros, que es reparteixen entre els projectes socials escollits. Enguany n’hi ha quatre. A banda del de la Fundació MAP, també hi ha la iniciativa Fem xarxa de Càritas, Mirades felices de la Fundació Josep Comas i Dones amb beca econòmica del Casal Claret.

Foto de família dels cuiners participants a la 7a Vetllada Solidària, que va tenir lloc el juny passat

Èxit del primer sopar solidari del 2019, que va recollir fons per quatre projectes socials, un dels quals de la Fundació MAP