“T’agrada menjar bé? T’agrada ser una persona solidària?”. Són les preguntes que llança la 7a edició de la Vetllada de Cuina Solidària organitzada per Cuiners solidaris d’Osona, el Ripollès i la Selva, Cambrers d’Osona i el Seminari de Vic. Una proposta que suma gastronomia i altruisme i que recull diners per destinar-los a projectes que lluiten contra la probresa i l’exclusió social. Un dels quatre projectes escollits aquest any per rebre el finançament és de la Fundació MAP.

En total s’hi han presentat 17 propostes i les quatre escollides són:

• “Fer xarxa”, promoguda per Càritas per ajudar els joves en situacions complexes.
  • “Mirades felices” de la Fundació Josep Comas per generar cadenes de confiança i xarxa en col·lectius de vulnerabilitat.
  • “Dones amb beca econòmica” del Casal Claret per beneficar dones en alt risc d’exclusió social.
  • “Mecenatge terapèutic per a infants i joves” de la Fundació MAP per permetre que famílies amb dificultats econòmiques i socials puguin accedir a sessions terapèutiques de psicologia, logopèdia, fisioteràpia i reforç escolar especialitzat per als seus fills amb desordres en el desesnvolupament.

El sopar solidari per recollir diners per finançar aquests projectes tindrà lloc el dia 13 de juny al Pati de l’Ós al Seminari de Vic. El preu del tiquet per al sopar, que consta de 15 tapes, és de 35 euros. També hi ha l’ocpció de ser un soci solidari per 150 euros.

Els tiquets es podran adquirir a la web www.tincticket.com a partir del dimarts 28 de maig, a les 18h.

En edicions passades s’han arribat a recaptar més de 70.000 euros. És tant l’èxit de la vetllada que enguany es plantejarà un segon sopar al recinte firal del Sucre de cara a la tardor.