PUBLICACIONS FUNDACIÓ MAP

50 anys construint futur

Llibre que explica la història de la Fundació MAP, nascuda el 1968 com a associació de familiars que volien una atenció als seus fills i filles amb discapacitat que aleshores no proporcionava l’administració.

Editat per la Fundació MAP, amb el suport de la Diputació de Girona, i escrit per dues treballadores de l’entitat: la psicòloga i escriptora Cristina Casas i la periodista Marta Rudé. Consta de 124 pàgines a través de les quals trobem un relat amè, accessible i amb apartats de lectura fàcil, de persones, de territori i de valors.

Podeu llegir el llibre en aquest enllaç: Fundació MAP. 50 anys construint futur.

Mireu-ne el booktrailer:

Actualment podeu adquirir-lo a un preu de 15 euros als diferents equipaments de la Fundació MAP.

Si en voleu un exemplar, contacteu amb l’equip de Comunicació i Màrqueting de la Fundació MAP: 972 70 31 04 o marta.rude@fundaciomap.com.

Llibre50anys

Revista Capaç

Capaç és una revista periòdica sobre el món de la disCapacitat o, com ens agrada més dir-ho, de les diferents capacitats que va editar la Fundació MAP des del desembre el 2012 fins al desembre de 2019.

Durant aquests 7 anys es van publicar 20 números de la revista, que comptava amb la col·laboració de l’ACPAD (Associació Comarcal per a la Promoció i Ajuda al Discapacitat del Ripollès).

La publicació va veure la llum el dia 3 de desembre (dia de la discapacitat) de 2012 amb la clara voluntat d’esdevenir un mitjà de divulgació i de coneixement de la discapacitat. Els continguts eren elaborats pels mateixos professionals de l’entitat, juntament amb la col·laboració d’experts externs que aportaven qualitat als continguts que s’hi tractaven.

L’escriptor Màrius Serra va ajudar-nos a posar el nom de la revista, Capaç, una paraula bonica, simètrica, un capicua gairebé perfecte que conté la ce trencada (la lletra discapacitada de l’alfabet) i que ressalta la part més positiva de la disCAPACitat. Podeu llegir les revistes Capaç en aquest enllaç:

• Capaç 1. Tema central: Discapacitat? El joc de les diferències.
  • Capaç 2. Tema central: els gossos d’assistència a persones amb discapacitat.
  • Capaç 3. Tema central: la comunicació de les persones amb dificultats auditives.
  • Capaç 4. Tema central: els Trastorns de l’Espectre Autista (TEA).
  • Capaç 5. Tema central: la figura de l’educador/a a les entitats socials.
  • Capaç 6. Tema central: la discapacitat vidual de la mà de l’ONCE.
  • Capaç 7. Tema central: el trastorn d’ansietat.
  • Capaç 8. Tema central: la Planificació Centrada en la Persona.
  • Capaç 9. Tema central: les altes capacitats.
  • Capaç 10. Tema central: l’esclerosi múltiple.
  • Capaç 11. Tema central: l’educació inclusiva.
  • Capaç 12. Tema central: l’esquizofrènia.
  • Capaç 13. Tema central: discapacitat i inserció laboral.
  • Capaç 14. Tema central: superar un ictus.
  • Capaç 15. Tema central: l’evolució del tractament de la salut mental.
  • Capaç 16. Tema central: discapacitat i sexoafectivitat.
  • Capaç 17. Tema central: la depressió.
  • Capaç 18. Tema central: els 50 anys de la Fundació MAP.
  • Capaç 19. Tema central: la reivindicació del sector de la discapacitat.
  • Capaç 20. Tema central: cultura, art i inclusió.

Si voleu aconseguir algun número (físicament o en línia), contacteu amb l’equip de Comunicació i Màrqueting de la Fundació MAP: 972 70 31 04 o marta.rude@fundaciomap.com

RevistaCapaç

Art per a totes les mans

Art per a totes les mans. Adaptacions (2015) és un llibre de manualitats amb adaptacions realitzat per un equip creatiu del Centre d’Atenció Especialitzada de la Fundació MAP, encapçalat per les professionals de suport Marina Alabró, Emma Brunet i Yolanda Rubio.

Hi ha un total de 20 propostes al voltant de 5 festivitats: Sant Jordi, Sant Joan, la Castanyada i Nadal i, al final del llibre, s’hi poden trobar les plantilles de les adaptacions per fer els treballs accessibles a persones amb dificultats.

Consulteu-lo en aquest enllaç.

Art per a totes les Mans

Guia El procés de dol

Guia sobre com donar suport a les persones amb discapacitat intel·lectual en el procés de dol elaborada el 2014 per tres professionals de suport de la Fundació l’any 2014: Pilar Fontan, Victòria Mora i Marta Ros.

Llegiu la guia en aquest enllaç.

Si en voleu un exemplar imprès o que us l’enviem per correu electrònic, contacteu amb l’equip de Comunicació i Màrqueting de la Fundació MAP: 972 70 31 04 o marta.rude@fundaciomap.com.

guia.fh11

Capacitats

Capacitats. Les Veus de la Fundació MAP (2008) és un llibre escrit per la psicòloga i escriptora Cristina Casas, amb dibuixos de Pili Mata, que repassa la història dels 40 anys de la Fundació MAP a través de diverses veus de les persones que n’han format i en formen part: professionals, persones ateses, famílies.

Capacitats