TRAJECTÒRIA

Cronograma dels principals fets de l’entitat:

1968

Creació de la Junta Rectora de l’ACPAS (Associació Comarcal per a la Promoció i Ajut als Subnormals) i obertura d’una petita escola a la planta baixa de la rectoria de Ripoll.

1969

Inauguració del Centre Montserrat al Raval de Sant Pere de Ripoll i trasllat dels nens i nenes.

1974

Inici de l’activitat de taller de manipulats industrials al mateix Centre Montserrat.

1983

Creació del Servei d’Atenció Precoç Comarcal.

1986

Creació del Centre Especial de Treball amb l’activitat de manipulats en un local de la carretera de Ribes, 67, de Ripoll. Creació dels 7 primers llocs de treball de jardineria.

1987

Canvi de nomenclatura, d'ACPAS a ACPAM (Associació Comarcal per a la Promoció i Ajut als Minusvàlids).

1990

Inauguració de la residència al Centre Montserrat.

1993

Inauguració del taller al polígon industrial Els Pintors de Ripoll i trasllat de l’activitat diürna del Centre Ocupacional i el Centre Especial de Treball.

1995

Constitució de la Fundació Privada MAP.

1997

Cessió de la titularitat de serveis i patrimoni de l'ACPAM a la Fundació Privada MAP (Minusvàlid Ajut i Promoció) amb inscripció al registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya (número 1.047) i classificada com a benèfica de tipus assistencial. L’ACPAM continua la seva tasca com a associació de famílies i servei de tuteles. Inauguració de les primeres Llars Residència (de Ca l’Ametller, al Raval de Sant Pere).

1999 i 2003

Obtenció dels certificats de qualitat ISO 9001 en les àrees laboral i social.

2003

Inici del Servei de Suport a la pròpia Llar.

2004

Inauguració de la nau de Jardineria al polígon industrial Els Pintors de Ripoll.

Inici del Servei d’Inserció Laboral a l’empresa ordinària.

2007

Obtenció del certificat ISO 14001 mediambiental i jubilació de Casilda Gómez com a directora de la Fundació MAP.

Casilda Gómez és anomenada presidenta de la Fundació MAP.

2009

Inauguració del Centre Tàndem Serveis a la Infància al C/Vallfogona de Ripoll i inici del Centre Obert, ubicat en aquest nou espai. Inici del Servei Prelaboral de malaltia mental.

2010

Inici de la diversificació de l’activitat del Centre Especial de Treball per generar més llocs de treball estables i de qualitat en els sectors emergents de la comarca. Obertura de la botiga Segonamà a la carretera de Ribes de Ripoll. Inici del treball en l’àmbit turístic amb la gestió de l’hotel rural Can Cruells de Planoles.

2012

Inici del primer Pla estratègic de la Fundació MAP 2012-2016. Posada en marxa del restaurant i lloguer de bicicletes CAT Can Guetes a Ripoll. Obertura del magatzem TotSegonamà al P.I Els Pintors de Ripoll. Creació de la nova Fundació Tutelar del Ripollès.

2013

Obertura de la nova bugaderia industrial al taller del P.I Els Pintors de Ripoll.

Obertura del Bressol Bed and Breakfast a la plaça Sant Eudald de Ripoll.

2016

Obertura de la formatgeria Muuu Beee al P.I Els Pintors de Ripoll.

2018

Inici del segon Marc estratègic 2018-2022. Celebració dels 50 anys de la Fundació MAP. Celebració del primer festival inclusiu Inspira a Ripoll

2021

Nou espai de serveis de Ca la Irene amb la nova cuina de col·lectivitat, espai de rehabilitació i habitatge per a una vida independent. Posada en funcionament de l’Espai InLAB Ripoll, laboratori d’inclusió social amb espais per a formació, creació, transició treball-ocupació i treball col·laboratiu. Implementació del nou model organitzatiu centrat en la persona de la Fundació MAP

RECONEIXEMENTS
1994

Concessió de la Medalla de la Vila de Ripoll.

1996

Concessió de la Placa Francesc Macià de la Generalitat de Catalunya.

1999

Menció especial a la qualitat del Centre d’Informació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) de la Generalitat de Catalunya.

2001

Reconeixement a la millora en la gestió de la qualitat del Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) de la Generalitat de Catalunya.

2003

Premi “Ripollès Emprèn” de reconeixement de la trajectòria social de la Fundació MAP.

2003

Reconeixement del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya en motiu dels 35 anys de la Fundació MAP i 10 anys d’activitat al taller.

2011

Premi Ripollès Líders 2011 en la categoria de món associatiu i responsabilitat social.

2016

Concessió de la Medalla al Treball President Macià a Casilda Gómez, presidenta de la Fundació MAP.

2018

Tercer premi per al formatge Tendre de Drap a la categoria de vaca jove al certamen Gourmet Quesos de Madrid.

2019

Medalla de plata al formatge Flor de Neu amb tòfona als World Cheese Awards a Bergamo.

2020

Reconeixement a proveïdor de confiança com a productor de Producte del Ripollès per a la formatgeria Muuu Beee

2021

Medalla de bronze al formatge El Pilós als World Cheese Awards d’Oviedo.

2022

Premi de Sostenibilitat Social a l’Excel·lència per MAPCABLE al Business With Social Value

2022

3r premi dels Premis d'Investigació d'AMPANS per un treball sobre la incidència de la formació sexoafectiva en persones amb discapacitat intel·lectual (autor: Jordi Fernández)