Tot a punt pel Festival Inspira 2024

Tot a punt per la cinquena edició del Festival Inspira, que emplenarà Ripoll de valors el dissabte 28 de setembre de 2024. El cartell d’aquest any l’encapçalaran grups com Buhos, Els Amics de les Arts, Mishima, Ambauka o la companyia Pallassos sense Fronteres, que estaran al costat de propostes protagonitzades per persones amb capacitats diverses com Liant La Troca, el flamenc inclusiu del sevillà José Galán, les Orquestres inclusives de la UVIC i Oberta de Centelles o Arnau Baulenas i la Fundació Miquel Martí i Pol.

Propostes pensades per a tots els públics que es podran gaudir al llarg de la jornada, de les 11 del matí fins a la 1h de la matinada, a l’espai accessible de La Devesa del Pla de Ripoll. Paral·lelament i com cada any, hi haurà activitats per a tota la família com inflables, tallers infantils, activitats de sensibilització, gimcana, circ i zona de food trucks.

EIXOS DEL FESTIVAL

Els eixos principals tornaran a ser la inclusió, la sostenibilitat i el treball en xarxa.

Inclusió: l’Inspira té la missió de trencar barreres i posar la cultura, la música i les arts escèniques a l’abast de tothom, també d’aquelles persones que no poden accedir-hi a causa d’alguna dificultat. També vol donar visibilitat a les diferents capacitats dalt de l’escenari. Per això es programen propostes culturals protagonitzades per persones amb capacitats diverses i s’implementen mesures d’accessibilitat per fer que tothom pugui gaudir del festival. Les més destacades d’enguany seran l’accessibilitat de l’espai per a persones amb mobilitat reduïda, un Espai Calma i un reconeixement previ del recinte per a persones amb dificultats sensorials, bucle magnètic, motxilles vibratòries, menús adaptats per a disfàgia, interpretació en llengua de signes, àudios, subtitulacions, auriculars per la hipersensibilitat auditiva, serveis i canviador adaptats per a grans necessitats de suport, zona per a entitats del tercer sector, horaris i preus accessibles o adaptacions per als tallers infantils.

Sosteniblilitat: algunes de les accions que s’emprenen per reduir l’impacte del festival i conscienciar el públic són la instal·lació d’ecopunts, l’eliminació de plàstics, la utilització de gots ecològics i cantimplores, la realització d’una gimcana sostenible, l’ús de material reciclat en la decoració i els tallers infantils o la incorporació d’agents ambientals que informaran i s’encarregaran de mantenir els espais nets.

Treball en xarxa: es comptarà amb la complicitat d’associacions, entitats i institucions del territori per fer possible el festival, tant a nivell organitzatiu com a nivell de propostes de la programació. Destaquem les col·laboracions en activitats del Servei Educatiu del Ripollès, la Taula de la Salut Mental del Ripollès, els Gegants de Ripoll, els Grallers de Campdevànol, els Diables de Ripoll, l’artista Eudald Alabau i l’educadora i col·laboradora de Criar.cat Anna Albert.

PREUS 2024

Les entrades es van posar a la venda el maig passat i després de diferents promocions, el preu final per franges d’edat és d’ 1 euro (de 0 a 2 anys), 14 euros (de 3 a 15 anys) i 24 euros (a partir de 16 anys i persones adultes).

El sistema de venda d’entrades principal és en línia a través de la plataforma Codetickets: www.codetickets.com.

També es compta amb la venda d’entrades a un preu avantatjós per a grups d’entitats del tercer sector a través de la plataforma Apropa Cultura (www.apropacultura.org)  i s’està fent un treball amb els serveis socials d’atenció primària per tal que famílies en situació de vulnerabilitat puguin gaudir de la jornada. Així mateix, hi ha entrada gratuïta per a la necessitat de 3a persona especificada en la targeta acreditativa de discapacitat.

PRINCIPALS DADES 2023

L’objectiu del 2024 és tornar a aconseguir xifres com les de l’any anterior, amb 5.000 persones assistents, 200 persones voluntàries, 200 persones ateses en entitats del tercer sector i 22 concerts, espectacles i tallers, 17 dels quals inclusius.

Més informació: inspirafestival.com

Ves al contingut