Carme Ruscalleda presenta el nou formatge MUUU BEEE, El Torb

Divendres 20 de setembre, la cuinera catalana Carme Ruscalleda va apadrinar la presentació d’ El Torb, el nou formatge de la Formatgeria MUUU BEEE de la Fundació MAP.

Va ser en un acte celebrat a l’Hotel Restaurant Abbatissa de Sant Joan de les Abadesses, també gestionat per l’entitat ripollesa, dirigit a un públic professional format per distribuïdors, restauradors i clients, entre d’altres.

El Torb és un formatge de pasta tova, pell florida i caràcter làctic elaborat a partir de llet pasteuritzada de vaca, que s’incorpora a les cinc varietats MUUU BEEE ja existents (Tendre de Drap, Sotabosc, El Pilós, Flor de Neu i Flor de Neu amb Tòfona).

Té forma de cilindre, és de color cremós i de pasta llisa i homogènia al tall. La pell, natural, es troba coberta d’una floridura blanca-ivori i tota ella és comestible i li aporta bona part de la seva riquesa organolèptica. Amb la maduració, la pasta esdevé cremosa fins a la seva total liquació, moment en què assoleix el sabor més pronunciat. Es recomana el seu consum quan es troba en aquest estat avançat de liquació i és idoni per formar part d’un aperitiu, tant de consum particular com en l’àmbit de la restauració.

Precisament s’anomena El Torb per aquest canvi de forma i pel seu gust sorprenent. També per lligar el producte amb el territori, ja que es tracta d’un vent impetuós propi de la regió pirinenca.

PROJECTE SOCIAL

La formatgeria va iniciar la seva activitat el 2016 en el marc del Centre Especial de Treball de la Fundació MAP enllaçant territori i persones a través de l’elaboració de producte artesanal propi. És un projecte amb ànima, compromès amb el territori, que crea ocupació per a persones amb especials dificultats i que, mitjançant la cooperació amb tots els agents, genera una activitat sostenible. Actualment hi treballa un equip de 7 persones, 5 de les quals amb discapacitat i en situació de vulnerabilitat.

PRODUCTES

Els formatges MUUU BEEE són l’expressió dels paisatges ripollesos, caràcter pirinenc en essència. S’elaboren artesanalment amb llet de vaques frisones, matèria primera d’alta qualitat que prové de granges de proximitat. Actualment MUUU BEEE compta amb un catàleg de 6 productes: Tendre de drap (formatge tendre), Sotabosc (semimadurat), Flor de Neu (pasta tova), Flor de Neu amb Tòfona de la Conca (formatges estacional de pasta tova), El Pilós (de llarga maduració) i El Torb (pasta tova que esdevé cremosa fins a la seva liquació).

RECONEIXEMENTS DELS MUUU BEEE:

En els seus vuit anys de vida, els productes MUUU BEEE ja han recollit cinc reconeixements en els principals certàmens del sector.

Tendre de Drap: 3r premi en la categoria de vaca jove al certamen Gourmet Quesos de Madrid del 2018.

Flor de Neu amb Tòfona: medalla de plata als World Cheese Awards celebrats a Bergamo el 2019.

El Pilós: medalla de bronze en la categoria de curats als World Cheese Awards celebrats a Oviedo el 2021 + 2n premi en la categoria de vaca curat al Gourmet Quesos de Madrid el 2023 + Segell de Qualitat Agroalimentària de Girona Excel·lent 2023-2024.

Ves al contingut