Actes de Sant Jordi i la Verge de Montserrat 2024

Aquest 2024 la Fundació MAP ajuntarà en una mateixa setmana els actes de celebració de Sant Jordi amb els de la Verge de Montserrat, patrona de l’entitat.

Les activitats començaran el dimarts 23 d’abril, amb una parada a la plaça Sant Eudald de Ripoll durant tot el dia, on persones ateses vendran roses, llibres de segona mà i productes artesanals.

El mateix dia, a les 18h, el Club Social Epicentre de l’entitat protagonitzarà l’acte de poesia i música “Cafè amb lletres”, obert a tots els públics, a La Qp de Ripoll. S’hi podran escoltar algunes de les creacions elaborades en el marc del taller d’escriptura que la psicòloga i escriptora Cristina Casas realitza amb persones ateses.

Els actes continuaran el dijous 25 d’abril amb la Trobada anual de famílies al taller de la Fundació MAP. A partir de les 15.30h es farà el Balanç Social del 2023 i es presentaran alguns dels objectius treballats durant l’última anualitat. Hi haurà també l’actuació en directe de la cantautora ripollesa Marina Prat i un berenar entre totes les persones assistents.

El dissabte 27 d’abril, diada de la Verge de Montserrat, es durà a terme la 13a Caminada Popular de la Fundació MAP, amb un recorregut de 10 quilòmetres que arrencarà a les 8.30h de l’aparcament dels Mossos d’Esquadra de Ripoll. Es disposarà de cadira Joëlette per a persones amb mobilitat reduïda.

El programa es tancarà el diumenge 28 d’abril, amb la missa en motiu de la Verge de Montserrat al monestir de Santa Maria de Ripoll a les 11.30h, i amb les portes obertes a la residència Centre Montserrat, ubicada al Raval de Sant Pere 18, a les 12.30h. Aquesta obertura de portes servirà per mostrar la rehabilitació d’espais i l’adaptació d’equipaments que s’hi estan fent amb el suport dels fons Next Generation. Les actuacions, que també han contemplat l’aplicació de domòtica i noves tecnologies per a l’autonomia de les persones ateses i la millora de l’eficiència energètica, finalitzaran properament i se sumen amb les que també estan a punt de finalitzar a les llars residència Can Canarons amb el suport dels mateixos fons europeus.