Ajut de la Caixa per millorar el benestar físic de les persones amb gran dependència

La Fundació MAP rep un ajuda de 10.000 euros d’Acció Social de la Fundació “la Caixa” pel projecte Millora del benestar físic de les persones amb gran dependència de la Fundació MAP.

El projecte vol finançar sessions d’hidroteràpia mensuals, individual i en petit grup, a les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament amb gran dependència de la Fundació MAP, que són unes 40 persones ateses a diferents unitats de l’entitat. Actualment només en fan una al mes (finançada a parts iguals entre la persona i l’enitat) i amb aquest ajut les podran ampliar.

Les sessions es realitzaran durant 11 mesos a la piscina terapèutica adaptada i accessible de Ca la Irene de la pròpia Fundació, a Ripoll, a càrrec d’un equip de fisioterapeutes especialitzat i de personal de suport que acompanyarà les persones en tot el procés.

L’objectiu és la millora del benestar físic i la qualitat de vida de les persones ateses, també del seu benestar emocional. Es treballarà la flexibilitat, l’equilibri, la coordinació, la força i la capacitat respiratòria. Dins de l’aigua els moviments són més fàcils, menys dolorosos i això afavoreix la interacció social i el benestar de la persona.

Per tant, els resultats esperats són la millora en tots aquests àmbits treballats, fet que permetrà una major autonomia i mobilitat de la persona atesa.

Avui el director de Banca Institucions de Caixa Bank, Ivan Tibau, i la directora gerent de la Fundació MAP, Hermínia Ordeig, han fet la signatura del conveni pel qual s’atorga aquest ajut.