Buhos, Els Amics de les Arts i Mishima a l’Inspira 2024

La cinquena edició del Festival Inspira ja té data: el dissabte 28 de setembre de 2024. També té el cartell gairebé tancat, amb grups com Buhos, Els Amics de les Arts, Mishima i Ambauka, al costat de companyies formades per persones amb capacitats diverses com Liant La Troca o el flamenc inclusiu del sevillà José Galán.

Propostes pensades per a tots els públics que es podran gaudir al llarg de la jornada, de les 11 del matí fins a la 1h de la matinada, a l’espai accessible de La Devesa del Pla de Ripoll. Paral·lelament i com cada any, hi haurà zones i activitats per a tota la família com inflables i tallers infantils, activitats de sensibilització, gimcana, circ i zona de food trucks.

EIXOS FESTIVAL

Els eixos principals tornaran a ser la inclusió, la sostenibilitat i el treball en xarxa.

Inclusió: l’Inspira té la missió de trencar barreres i posar la cultura, la música i les arts escèniques a l’abast de tothom, també d’aquelles persones que no poden accedir-hi a causa d’alguna dificultat. També vol visibilitzar les diferents capacitats dalt de l’escenari. Per això es programen propostes culturals protagonitzades per persones amb capacitats diverses i s’implementen mesures d’accessibilitat per fer que tothom pugui gaudir del festival: espai accessible, bucle magnètic, motxilles vibratòries, menús adaptats per a disfàgia, llengua de signes, àudios, subtitulacions, auriculars per la hipersensibilitat auditiva, serveis i canviador adaptats per a grans necessitats de suport, zona d’entitats, horaris i preus accessibles o reconeixement previ de l’espai per a persones amb TEA.

Sosteniblilitat: algunes de les accions i mesures que s’emprendran enguany per reduir l’impacte del festival i conscienciar el públic són la instal·lació d’ecopunts, l’eliminació de plàstics, la utilització de gots ecològics i cantimplores, la realització d’una gimcana sostenible, l’ús de material reciclat en la decoració i els tallers infantils o la incorporació d’agents ambientals que informaran i s’encarregaran de mantenir els espais nets.

Treball en xarxa: es comptarà amb la complicitat d’associacions, entitats i institucions del territori per fer possible el festival, tant a nivell organitzatiu com a nivell de propostes de la programació. El 2023 es va col·laborar amb 7 entitats i 8 empreses i institucions.

PREUS 2024

Les entrades es posaran a la venda el dimecres 29 de maig a les 9 del matí. Enguany el preu final de les entrades per franges d’edat serà de:

De 0 a 2 anys: 1 euro  / De 3 a 15 anys: 14 euros  / A partir de 16 anys i persones adultes: 24 euros

Abans d’arribar a aquestes tarifes finals, hi haurà preus promocionals. Per exemple, les 500 primeres entrades es posaran a la venda per 1 euro (0 a 2 anys), 9 euros (3 a 15 anys) i 16 euros (a partir de 16 anys).

El sistema de venda d’entrades principal és en línia a través de la plataforma Codetickets: www.codetickets.com. La Fundació MAP també habilitarà un punt  de venda físic a la recepció del taller del polígon Els Pintors de Ripoll (C/Dalí, 6-8) per a persones del territori que puguin tenir alguna dificultat.

També es comptarà amb la venda d’entrades a un preu avantatjós per a grups d’entitats del tercer sector a través de la plataforma Apropa Cultura (www.apropacultura.org)  i es farà un treball amb els serveis socials d’atenció primària per tal que famílies en situació de vulnerabilitat puguin gaudir de la jornada. Així mateix, hi haurà entrada gratuïta per a la necessitat de 3a persona especificada en la targeta acreditativa de discapacitat.

PRINCIPALS DADES 2023

L’objectiu és poder tornar a aconseguir xifres com les de l’any anterior, amb 5.000 persones assistents, 200 persones voluntàries, 200 persones ateses en entitats del tercer sector i 22 concerts, espectacles i tallers, 17 dels quals inclusius.

Pel que fa als indicadors econòmics, el 2023 es va tancar amb un resultat negatiu de 10.874€ assumit per la Fundació MAP, entitat impulsora i organitzadora de l’esdeveniment. La prioritat del festival continua essent la seva accessibilitat i això inclou un preu d’entrada el màxim reduït possible. Per això els principals ingressos no procedeixen de la venda d’entrades, sinó de les institucions i empreses amb qui es cerquen suports. Unes aliances que s’estan tornant a buscar de cara a aquest any.

Aquests números també són possibles gràcies a la tasca dels gairebé 200 voluntaris i voluntàries el mateix dia del festival i al fet que la Fundació MAP assumeix les tasques d’organització al llarg de l’any a través dels equips professionals propis.

Ves al contingut