Compte enrere pel Festival Inspira 2023

Queden menys de quinze dies per viure una nova edició del Festival INSPIRA. Serà el proper dissabte 30 de setembre i portarà a La Devesa del Pla de Ripoll grups com La Pegatina, El Pot Petit, Triquell i Ginestà. Són els reclams d’un cartell que també compta amb produccions de qualitat protagonitzades per persones amb capacitats diverses, com les de les companyies de circ i dansa inclusives Mur i Liant la Troca o el DJ Abadia.

La quarta edició del festival seguirà el format de l’any passat i es farà d’11 del matí a la 1h amb un ampli ventall d’activitats paral·leles per a totes les edats com una zona infantil amb tallers, inflables, jocs o circ; activitats de sensibilització o ràdio en directe.

L’objectiu és emplenar el recinte, amb capacitat per a 5.000 persones, per viure una gran festa dels valors amb un públic familiar i de totes les edats d’arreu de Catalunya.

NOVETATS

Una de les novetats d’enguany és un canvi en el cost i les franges d’edat de venda d’entrades per tal de poder oferir preus més accessibles a menors de 16 anys. Així, les entrades es vendran a un preu final per franja d’edat de: 1 euro (0 a 3 anys), 10 euros (4 a 15 anys) i 20 euros (a partir de 16 anys i persones adultes).

Des del l’abril i fins a l’agost s’han estat fent preus promocionals per fomentar la compra anticipada i facilitar l’accés a totes les famílies. Una altra de les novetats de cara també a facilitar l’accessibilitat, en aquest cas, als grups d’entitats de l’àmbit de la discapacitat i d’atenció a col·lectius en situació de vulnerabilitat, és la inclusió del festival dins el programa Apropa Cultura, que contempla preus més avantatjosos.

Finalment, una tercera novetat en la venda d’entrades és la possibilitat de col·laborar fent una compra de Fila 0. Una opció pensada per aquelles persones que no poden venir el dia 30 però que volen contribuir a fer possible l’esdeveniment.

La venda d’entrades es fa a través de la plataforma Codetickets i també físicament a la botiga Moda Re- de Ripoll, gestionada per InserMAP i Càritas Ripoll.

INCLUSIÓ

L’INSPIRA té la missió de trencar barreres i posar la cultura, la música i les arts escèniques a l’abast de tothom, també d’aquelles persones que no poden accedir-hi a causa d’alguna dificultat. Al mateix temps, vol donar visibilitat a la discapacitat oferint una programació inclusiva, amb espectacles protagonitzats per persones amb capacitats diverses, garantint un espai i un horari accessibles, una entrada amb un preu reduït destinada a finançar el propi festival i altres facilitats com lavabos amb canviadors adaptats, bucle magnètic i motxilles vibratòries per als espectacles, àudios, llengua de signes o menús adaptats per a persones amb disfàgia, entre d’altres.

SOSTENIBILITAT

Igual que l’any 2022, un altre dels eixos del festival serà la sostenibilitat. Algunes de les accions i mesures que es tornaran a emprendre per tal de reduir l’impacte del festival i conscienciar el públic són la instal·lació d’ecopunts, l’eliminació de plàstics, la utilització de gots ecològics i cantimplores, l’ús de material reciclat en els tallers o la incorporació d’agents ambientals que informaran, s’encarregaran de mantenir els espais nets i organitzaran una gimcana sostenible adreçada a les famílies.

DINAMITZACIÓ SOCIAL, CULTURAL I ECONÒMICA

L’INSPIRA, esdeveniment dinamitzador dels àmbits cultural, social i econòmic de Ripoll i comarca, ja s’ha inclòs com una activitat més a treballar per les persones de la Fundació MAP, que al llarg de l’any s’encarreguen dels preparatius, i compta amb la col·laboració de diferents entitats del territori que dinamitzen activitats dins del recinte.

La Fundació MAP coorganitza l’INSPIRA amb l’Ajuntament de Ripoll i el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya i compta amb patrocinis i suports del Departament de Cultura, Dipsalut, la Diputació de Girona, Ferrocarrils de la Generalitat, Control Group-HP i la Fundació Eurofirms.

Més informació i programació a www.inspirafestival.com