El Pilós de la Formatgeria MUUU BEEE premiat al Gourmet Quesos 2023

El formatge El Pilós de la Formatgeria MUUU BEEE de la Fundació MAP ha obtingut el segon premi de la categoria “vaca curado” al 13è Campionat GourmetQuesos, que ha tingut lloc del 17 al 20 d’abril a Madrid, en el marc del 36è Saló Gourmets. Un certamen que premia els millors formatges de l’estat espanyol.

Després d’una rigorosa selecció entre més de 800 formatges que aspiraven a aquest títol, només 100 van ser seleccionats com a finalistes pel jurat, format per 60 experts.

És la segona vegada que un formatge MUUU BEEE rep una distinció en aquest certamen, que va atorgar un tercer premi l’any 2018 al formatge Tendre de Drap en la categoria de formatges “quesos de vaca jóvenes”. El Pilós també va obtenir la Medalla de Bronze en la categoria de curats als World Cheese Awards 2021-2022.

El Pilós és un formatge de pasta cuita i escorça rentada que s’elabora a partir de llet de vaca i que es comercialitza a partir de les 12 setmanes de maduració a les caves. De textura agradable, amb notes de mantega, torrats, en retro gust llarg i un punt picant al final, és la més pura essència del territori, al qual ret homenatge amb el seu nom.

La formatgeria MUUU BEEE va iniciar la seva activitat el 2016 en el marc del Centre Especial de Treball de la Fundació, com a projecte social que enllaça territori i persones a través de l’elaboració de producte artesanal propi. Hi treballa un equip de 7 persones, 5 de les quals amb certificat de discapacitat.

Aquest guardó significa un reconeixement a la feina de l’equip, a la llet obtinguda a la pròpia comarca i també un reconeixement al territori i al Producte del Ripollès.

Un dels responsables de la formatgeria ha recollit el premi aquest dijous 20 d’abril, en el marc de Saló Gourmet a Madrid.