El pis d’aprenentatge a la vida independent a punt per acollir els primers joves

El pis d’aprenentatge a la vida independent de la Fundació MAP destinat a joves amb discapacitat intel·lectual ja està a punt per rebre els primers habitants. Es tracta d’un habitatge ubicat a la cèntrica plaça Sant Eudald de Ripoll, un pis a la comunitat, que es divideix en tres unitats de convivència autònomes que poden acollir fins a 6 joves. També disposa d’una habitació per acollir el o la professional de suport en cas que es necessiti en una etapa inicial.

El projecte s’emmarca dins del Servei de Suport a la pròpia Llar de la Fundació MAP i suposa un pas més cap a la desinstitucionalització de les persones ateses. Les persones destinatàries seran joves que ara viuen en serveis més assistencials de l’entitat, com en una Llar residència, o amb les seves famílies, però que volen avançar cap a un procés d’autodeterminació i autonomia personal. Un procés per al qual necessiten un suport per aprendre els hàbits d’autonomia. La majoria dels i les joves detectats treballen al Centre Especial de Treball de la pròpia entitat. Mentre s’estiguin al pis (hi podran estar un màxim de tres anys), un equip d’educadors/es vinculat al Servei de Suport a la Llar elaborarà un Pla individualitzat per a cada jove amb l’objectiu d’avançar en la seva autonomia i autogestió, que passarà també per ajudar a trobar feina en una empresa ordinària i per buscar un pis a la comunitat un cop hagi acabat la seva estada.

El projecte ha rebut el suport de la Fundació ONCE, amb un ajut de 21.217,83 € en el marc de la convocatòria PIR 2020 (Programa d’Infraestructures Regionals).

Aquest finançament s’ha destinat a assumir part del cost de les obres d’adequació i equipament de l’habitatge, que ha tingut un cost total del projecte és de 104.363 euros.