La Fundació MAP fa una aposta decidida per l’energia fotovoltaica

La Fundació MAP ha fet un pas més cap a l’autoconsum en la generació d’electricitat amb la posada en funcionament de noves instal·lacions fotovoltaiques a diferents equipaments de Ripoll.

L’última i de més envergadura s’ha posat en marxa a principis d’aquest any al taller del polígon industrial Els Pintors. Es tracta de 132 panells amb una potència de captació solar de 49,5 kW. Aquests panells se sumen als instal·lats a finals de 2022 a les llars residència Ca l’Ametller (12 panells), a les llars Can Canarons (27) i a la residència Centre Montserrat (18), edificis ubicats al Raval de Sant Pere.

En total són 189 panells que sumen una potència de 81,38 kW i que tenen l’objectiu d’aconseguir un estalvi del 35% en la factura elèctrica.

L’arrencada d’aquestes instal·lacions ha suposat una conscienciació de canvi d’hàbits per part de les persones ateses, professionals de suport i professionals del Centre Especial de Treball perquè concentrin el consum durant el dia. En hores de màxima producció solar, l’energia sobrant se’n pot anar de nou a la xarxa general i es retorna en forma de bonificació a la factura elèctrica del mes següent.

Les plaques fotovoltaiques han suposat una inversió total de 86.000 €, una part dels quals, 12.000 €, seran finançats per l’ICAEN (Institut Català de l’Energia), en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Finançat per la Unió Europea – Next GenerationEU.

Una entitat verda i sostenible

L’ús d’energia termosolar no és nova a l’entitat, que ja comptava amb algunes plaques a la formatgeria MUUU BEEE, a Ca la Irene i a Can Canarons per generació d’aigua calenta sanitària.

D’aquesta manera, el MAP avança en el compliment de l’objectiu estratègic de “Mantenir una organització mediambientalment sostenible”, present al Marc estratègic 2018-2023.

Una altra mesura adoptada recentment en el marc d’aquest objectiu ha estat l’adquisició de 2 bicicletes elèctriques per a desplaçaments entre equipaments del municipi de Ripoll i 2 cotxes elèctrics per a desplaçament de professionals. Amb un sol any, les bicicletes elèctriques han rebut 325 reserves.