La Fundació ONCE dona suport al pis d’aprenentatge a la vida independent per a joves amb discapacitat del MAP

La Fundació ONCE donarà suport al projecte “Pis d’aprenentatge a la vida independent per a joves amb discapacitat intel·lectual” de la Fundació MAP. En concret, l’entitat ripollesa rebrà un finançament de 21.217,83 € en el marc de la convocatòria PIR 2020 (Programa d’Infraestructures Regionals).

Aquest finançament es destinarà a assumir part del cost de les obres d’adequació i equipament d’un habitatge per convertir-lo en un pis d’aprenentatge a la vida independent per a joves amb discapacitat intel·lectual atesos a l’entitat. El cost total del projecte és de 104.363 euros.

El projecte:

L’objectiu del projecte és posar en marxa un pis d’aprenentatge a la vida independent per a joves amb discapacitat intel·lectual a la comarca del Ripollès, en un habitatge propietat de la Fundació MAP al centre de Ripoll, per tant, un pis a la comunitat. Es tracta d’un projecte d’inversió en un nou centre de serveis únic al territori que millorarà la qualitat de la vida de les persones que hi accedeixin, en aquest cas el col·lectiu de joves.

El projecte s’emmarca dins del Servei de Suport a la pròpia Llar de la Fundació MAP i suposa un pas més cap a la desinstitucionalització de les persones ateses. Són joves que ara viuen en serveis més assistencials de l’entitat, com en una Llar residència, o amb les seves famílies, però que volen avançar cap a un procés d’autodeterminació i autonomia personal. Un procés per al qual necessiten un suport per aprendre els hàbits d’autonomia. La majoria dels i les joves detectats treballen al Centre Especial de Treball de la pròpia entitat. En el seu procés d’autonomia, que es podran estar al pis d’aprenentatge un màxim de tres anys, també es treballarà la recerca d’ocupació en una empresa ordinària. Després de la seva estada, es farà una transició cap a una vivenda pròpia. Mentrestant, un equip d’educadors vinculat al Servei de Suport a la Llar elaborarà un Pla individualitzat per a cada jove amb l’objectiu d’avançar en la seva autonomia i autogestió.

El nou pis es dividirà en tres unitats de convivència autònomes que podran acollir un màxim de 6 joves i també disposarà d’una habitació per al/la professional de suport pensant en l’etapa inicial del programa, quan necessitin un major suport.