La Pegatina, El Pot Petit, Triquell i Mur a l’INSPIRA 2023

La Pegatina, El Pot Petit, Triquell i Ginestà pujaran als escenaris del Festival Inclusiu INSPIRA 2023, que tindrà lloc el dissabte 30 de setembre de 2023 a La Devesa del Pla de Ripoll. Són els reclams d’un cartell que també comptarà amb produccions de qualitat protagonitzades per persones amb capacitats diverses. Enguany destaquem la companyia de circ poètic i inclusiu Mur.

La quarta edició del festival seguirà el format de l’any passat i es farà d’11 del matí a la 1h de la matinada amb un ampli ventall d’activitats paral·leles per a totes les edats com un vermut musical, zona infantil, tallers de sensibilització, circ o ràdio en directe.

L’objectiu és emplenar el recinte, amb capacitat per a 5.000 persones, per viure de nou una gran festa dels valors amb un públic familiar i de totes les edats vingut d’arreu de Catalunya, també d’entitats de l’àmbit de la discapacitat.

NOVETATS

La principal novetat d’aquest any serà un canvi en el cost i les franges d’edat de venda d’entrades per tal de poder oferir preus més accessibles a menors de 16 anys. Així, les entrades es vendran a un preu final per franja d’edat de:

• 1 euro: de 0 a 3 anys.
  • 10 euros: de 4 a 15 anys.
  • 20 euros: a partir de 16 anys i persones adultes.

Aquests seran els preus finals, però abans hi haurà uns mesos de preus en promoció encara més assequibles, començant per aquests últims dies d’abril, amb una oferta d’obertura de venda d’entrades a 1, 6 i 14 euros respectivament.

Les entrades es posaran a la venda a partir del dia 19 d’abril a les 12 del migdia en línia, a través de la plataforma Codetickets, i també físicament a la cèntrica botiga Moda Re- de Ripoll, gestionada per InserMAP i Càritas Ripoll.

INCLUSIÓ

L’INSPIRA té la missió de trencar barreres i posar la cultura, la música i les arts escèniques a l’abast de tothom, també d’aquelles persones que no poden accedir-hi a causa d’alguna dificultat. Al mateix temps, vol donar visibilitat a la discapacitat oferint una programació inclusiva, amb espectacles protagonitzats per persones amb capacitats diverses, garantint un espai accessible i una entrada amb un preu reduït destinada a finançar el propi festival. També s’oferiran preus especials per a grups d’entitats del tercer sector que vulguin assistir-hi, així com a per a col·lectius en situació de vulnerabilitat.

També es garantirà la fàcil mobilitat per l’espai i es programaran els espectacles en horari accessible.

SOSTENIBILITAT

Igual que l’any 2022, un altre dels eixos del festival serà la sostenibilitat. Algunes de les accions i mesures que es tornaran a empendre per tal de reduir l’impacte del festival i conscienciar el públic són la instal·lació d’ecopunts, l’eliminació de plàstics, la utilització de gots ecològics i cantimplores, l’ús de material reciclat en els tallers o la incorporació d’agents ambientals que informaran i s’encarregaran de mantenir els espais nets.

DINAMITZACIÓ SOCIAL, CULTURAL I ECONÒMICA

L’INSPIRA, esdeveniment dinamitzador dels àmbits cultural, social i econòmic de Ripoll i comarca, ja s’ha inclòs com una activitat més a treballar per les persones de la Fundació MAP, que al llarg de l’any s’encarreguen de tots preparatius. També es compta amb el recolzament de la Comissió de Festes de Ripoll, l’Ajuntament del municipi i altres entitats socials. Aquest any el festival també té el suport del Departament de Cultura.