L’hotel restaurant Abbatissa, projecte formatiu i d’inserció laboral per a persones en situació de vulnerabilitat

Encara no ha començat plenament la seva activitat, i l’hotel restaurant Abbatissa, ubicat a la muntanya de Sant Antoni de Sant Joan de les Abadesses, ja s’ha convertit en un projecte social generador de noves oportunitats per a persones amb discapacitat, malaltia mental i en risc d’exclusió social de la comarca del Ripollès.

L’objectiu de l’Abbatissa, que forma part del Centre Especial de Treball de la Fundació MAP, el CETMAP, és la inserció sociolaboral de persones en situació de vulnerabilitat i la dinamització econòmica del municipi i la comarca, oferint un actiu més en el sector turístic. En aquests moments, l’equip està format per 8 persones, 3 professionals de suport i 5 persones amb discapacitat i en situació de vulnerabilitat que tenen l’oportunitat de formar-se en el sector.

En aquest sentit, l’entitat ha rebut el suport de la Fundació “la Caixa” pel projecte “Millora competencial de l’equip professional d’un nou hotel-restaurant a Sant Joan de les Abadesses”, en el marc de la convocatòria Acció social en l’àmbit rural 2022. En concret, la Fundació MAP rebrà 50.000 euros per poder facilitar la inserció sociolaboral de 10 persones en situació de vulnerabilitat a través de la contractació i el desenvolupament d’un itinerari d’aprenentatge i de millora de competències professionals al nou hotel-restaurant.

Aquesta desena de persones han estat seguint un itinerari formatiu en el sector turístic i l’hostaleria, que consisteix en l’adquisició de competències tècniques (cambrer, auxiliar de cuina, servei de neteja i atenció al client, també en neteja i jardineria), l’adquisició de competències transversals i habilitats socials i personals i en l’acompanyament emocional i suport a l’activitat professional. D’aquesta desena de participants, 5 ja han estat contractats per desenvolupar la pròpia activitat en l’equipament, mentre que les altres 5 persones estan contractades en altres seccions del Centre Especial de Treball de la Fundació MAP per anar-hi a desenvolupar tasques com la neteja (2 persones), la jardineria (2 persones) i auxiliar de cuina i sala (1 persona).

Obertura de portes

Després de la jornada de portes obertes realitzada per l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses a finals de març per ensenyar el resultat de la rehabilitació de l’edifici, l’activitat va començar a caminar fa uns mesos.

En concret, va començar el servei de restauració amb servei de dinars de dijous a diumenge. El restaurant ofereix una cuina d’estil gastronòmic amb una oferta de menús tancats confeccionats amb una selecció de primers a compartir i un segon plat a escollir. De la carta destaca l’estil de cuina casolana catalana i les elaboracions amb productes de km0, com els formatges MUUU BEEE de la Fundació MAP.

Pel que fa a l’activitat d’hotel, que consta de 14 habitacions i un apartament, ja ha començat a funcionar en període de proves per poder obrir al públic al llarg d’aquest estiu.

Pel que fa als esdeveniments, s’estan començant a atendre demandes sota encàrrec, posant a disposició dels clients un espai multifuncional amb capacitat de fins a 150 persones.

Paral·lelament, s’està treballant en tot el material de difusió, com la pàgina web i el motor de reserves, que aviat seran una realitat a http://hotelabbatissa.com.