Portes Obertes al futur hotel restaurant Abbatissa, que gestionarà la Fundació MAP

El pròxim dissabte 25 de març, de 12 a 14 i de 16 a 18 h, l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha organitzat una jornada de portes obertes a l’edifici de la casa-ermita de Sant Antoni de Sant Joan de les Abadesses, que acollirà l’hotel-restaurant Abbatissa, gestionat per la Fundació MAP. En aquests moments s’estan duent a terme les últimes actuacions i fent les gestions per tal que l’establiment pugui començar l’activitat ja aquest estiu.

L’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses vol ensenyar als veïns i veïnes el resultat del procés de restauració i rehabilitació de l’edifici, que es va iniciar fa més de deu anys a través del compromís de diverses institucions com la Diputació de Girona, la Generalitat o el mateix Ajuntament, amb una inversió superior als dos milions d’euros, que ha permès consolidar l’estructura d’aquesta masia del segle XVIII, a més d’ampliar-la i adequar-la a l’activitat que ha d’acollir.

Es tracta d’un espai i un entorn molt estimat i que durant moltes dècades era un punt de trobada i de celebració, gràcies a la fonda que hi havia a l’ermita i dels serveis que oferia fins a finals dels anys noranta, així com les zones públiques habilitades per a pícnic, en un entorn privilegiat. Encara que continua sent un espai social i de reunió, la reobertura d’un negoci de restauració serà un impuls per a la funció social d’aquest indret, a la vegada que ampliarà l’oferta de pernoctació de la vila i la comarca del Ripollès, en una aposta pel turisme sostenible des d’un territori rural.

L’objectiu de la Fundació MAP és la inserció sociolaboral de persones en situació de vulnerabilitat a través d’aquesta nova activitat, que formarà part del Centre Especial de Treball, CETMAP. En aquest sentit, l’entitat ha rebut el suport de la Fundació “la Caixa” pel projecte “Millora competencial de l’equip professional d’un nou hotel-restaurant a Sant Joan de les Abadesses”, en el marc de la convocatòria Acció social en l’àmbit rural 2022. En concret, la Fundació MAP rebrà 50.000 euros per poder facilitar la inserció sociolaboral de 10 persones en situació de vulnerabilitat a través de la contractació i el desenvolupament d’un itinerari d’aprenentatge i de millora de competències professionals al nou hotel-restaurant.

El dissabte 25 es recomana compartir cotxe per pujar a Sant Antoni per garantir que hi hagi lloc per a tothom.