Recta final de les obres de millora dels equipaments residencials amb el suport dels Next Generation

Els dos grans projectes de reforma i rehabilitació que ha estat realitzant la Fundació MAP als equipaments de la residència Centre Montserrat i de Can Canarons (llars residència i centre de dia), ubicats al Raval de Sant Pere de Ripoll, ja estan encarant la recta final i es mostraran a les famílies i persones interessades en el marc de la Diada de Santa Montserrat, patrona de la Fundació MAP. En concret, el proper diumenge 28 d’abril, a les 12.30h, es farà una jornada de portes obertes per veure tots els canvis efectuats a la residència.

En aquest espai, que havia estat l’equipament originari de la Fundació MAP i que actualment acull una residència de 25 places per a persones amb discapacitat intel·lectual, s’hi ha fet una rehabilitació i adaptació d’espais i equipaments, ampliant zones comunes (menjador, cuina, adaptació de lavabos i banys…) i aplicant les noves tecnologies i la domòtica per potenciar l’autonomia de les persones. Les obres responen a les necessitats sorgides del nou model d’atenció centrat en les persones i també han inclòs la compra de mobiliari adaptat i la instal·lació de plaques fotovoltaiques per a la millora de l’eficiència energètica. Unes actuacions que han tingut un cost total de 805.242,24 €, un 39% dels quals han vingut finançats pel Next Generation, és a dir, 315.000 euros.

D’altra banda, a Can Canarons, edifici que acull llars residència i un centre de dia per a persones amb discapacitat, principalment s’hi han fet actuacions per a la millora de l’eficiència energètica i tecnològica, com la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques, la reforma del sistema de calefacció amb la instal·lació de calderes més sostenibles, la modificació de tancaments exteriors i la millora tecnològica amb nou cablejat a totes les habitacions. Aquest projecte ha tingut un cost total de 180.286,47 €, un 39% dels quals han vingut finançats per fons Next Generation, és a dir, 70.000 €.

Aquestes obres es van iniciar el 2022 i finalitzaran al llarg dels propers mesos.