Recta final dels treballs del nou hotel restaurant de Sant Antoni

El nou hotel restaurant ubicat al costat de l’ermita de Sant Antoni, a Sant Joan de les Abadesses, encara la recta final i es prepara per a la seva propera obertura. Si bé en un principi estava prevista per l’últim trimestre del 2022, retards en les obres i en el subministrament de material i serveis, han fet que no sigui possible fins al primer trimestre del 2023.

Tot i així, tota la maquinària que comporta l’obertura d’aquesta nova línia de treball del Centre Especial de Treball de la Fundació MAP no ha parat en cap moment: la selecció del personal que s’ocuparà de la nova activitat, la creació de les eines de difusió i comunicació (imatge corporativa, web, senyalització…), formació i capacitació de les persones que hi treballaran…

Gràcies a la convocatòria Projectes Singulars de transformació i millora per a entitats d’economia social i solidària s’ha pogut donar impuls a totes aquestes actuacions. En el marc del projecte “Inici d’una nova activitat en el sector turístic generadora d’ocupació per a col·lectius vulnerables: l’hotel restaurant Sant Antoni” la Fundació MAP ha rebut un ajut de 70.000 € d’aquesta convocatòria, promoguda i finançada pel Programa d’Economia Social del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.

El projecte presentat tenia un cost total de 84.080,02 euros i ha comportat aquestes actuacions:

• L’obertura de la nova activitat econòmica dinamitzadora de l’economia local i comarcal i generadora d’ocupació.
  • La generació i manteniment d’ocupació de persones amb discapacitat, malaltia mental i en risc d’exclusió social, amb la contractació del personal necessari per iniciar l’activitat.
  • La formació i capacitació de les persones implicades en el projecte en competències professionals de restauració i hostaleria.
  • La creació d’eines de comunicació i difusió relacionades amb l’obertura de l’activitat.
  • Accions d’accessibilitat, digitalització i innovació tecnològica.