Memòria d’indicadors 2021: Les persones al centre

“Les persones al centre” és el títol de la memòria d’indicadors 2021 de la Fundació, que aquest mes de maig s’ha presentat internament a professionals, famílies i persones ateses de l’entitat. Ara és el torn de fer-ne la difusió a la societat per explicar els resultats de l’últim exercici, marcat, tal com i indica el títol, per la implementació de la nova organització centrada en la persona. Un treball que fa anys que l’entitat va iniciar i que ha culminat amb la posada en funcionament d’una nova estructura que posa el focus a les necessitats socials de les persones ateses i les seves famílies i en promou l’empoderament.

A la memòria donem a conèixer l’organigrama de treball de la nova organització, basat en tres grans Unitats d’acció: Comunitat i Vida Independent, Benestar i Feina, que compten amb el recolzament d’una Unitat de Suport i una d’Estratègica. Un model, de mirada comunitària i participativa, que continua empoderant i impulsant l’autogestió dels equips de treball amb lideratges compartits en codireccions i coordinacions.

Tot i que el 2021 ha estat marcat encara per la pandèmia i les restriccions en activitats, l’activitat de la Fundació MAP ha pogut créixer en els diferents àmbits:

• A nivell de persones ateses, s’han incrementat una desena arribant a les 804 (414 adultes i 390 infants i joves).
  • A nivell d’equip de treball, hem tancat l’any amb 326 professionals, 19 més que l’any anterior. Més de la meitat, 165, amb certificat de discapacitat. Això vol dir un creixement de les persones contractades en el marc del Centre Especial de Treball, amb un 80% que presenten especials dificultats, bàsicament discapacitat intel·lectual i malaltia mental.
  • La pandèmia ha generat molt moviment de personal, amb 89 insercions laborals, 23 més que en l’última anualitat. Destaquen les 9 persones incorporades a l’empresa ordinària.
  • El 2021 també ha incrementat l’atenció al col·lectiu en risc d’exclusió social, amb un creixement de l’empresa d’inserció InserMAP Ripollès, que ja compta amb 23 professionals en situació de risc d’exclusió social. D’altres programes destacats són el CaixaProinfància, que ha atès 85 infants de 52 famílies en situació de vulnerabilitat de Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, o el programa per a Joves Extutelats, que ha permès tres incorporacions al món laboral.
  • A nivell econòmic, també han crescut els ingressos, que arriben als 12,32 milions d’euros, amb un resultat positiu que ha permès invertir en instal·lacions, equipaments d’atenció a les persones o maquinària per valor de 894.000 euros.
  • Un altre indicador positiu és que la majoria dels ingressos ja provenen de les vendes de productes i serveis privats del Centre Especial de Treball (53%) per sobre dels ingressos públics per als serveis d’atenció a les persones (47%), consolidant l’autonomia de l’entitat.
  • Cal destacar també els indicadors del retorn econòmic cap a la comarca del Ripollès, amb un volum de compres per valor d’1,47 milions d’euros i amb la contractació de 154 empreses proveïdores.
  • Finalment, en l’apartat de iniciatives engegades, destaquem la posada en funcionament dels nous espais InLAB i Ca la Irene, amb les zones d’hidroteràpia i fisioteràpia com a darrers serveis iniciats.

En definitiva, un any en què s’ha pogut anar recuperant l’activitat i que ens ha permès continuar projectant nous reptes, com l’obertura d’un nou hotel i restaurant a Sant Joan de les Abadesses, la botiga de  moda sostenible Moda Re- o la xarxa d’habitatges socials per a una vida independent a la comunitat per a persones amb discapacitat i/o en risc d’exclusió social.

Consulteu la memòria d’indicadors 2021