Els Tions per la diversitat: discapacitat sensorial visual i auditiva

De discapacitat sensorial n’hi ha de dos tipus: visual i auditiva.

Es considera discapacitat visual a partir de la disminució total (ceguera) o parcial de la visió, com conseqüència d’afeccions o malalties oculars i/o neurooftalmològiques.

Es considera discapacitat auditiva la que significa una pèrdua total o parcial d’audició. Aquesta pot anar acompanyada d’una discapacitat de la comunicació i la parla, que provoca limitacions en l’expressió i la comprensió.

Sabies que?

El 80% de la informació necessària per al nostre dia a dia implica la vista? De fet, la majoria d’habilitats que tenim, dels coneixements que adquirim i de les activitats que realitzem les aprenem basant-nos en la informació visual.

Pictograma: ARSAAC

MÉS INFORMACIÓ DIVERSITAT:

Hipersensibilitat sensorial

Discapacitat física

Discapacitat intel·lectual

Malaltia Mental

ELS TIONS PER LA DIVERSITAT

La iniciativa “Els tions per la diversitat” neix a les aules dels centres diürns de la Fundació MAP, on persones ateses i professionals de suport han elaborat cinc tions que representen diferents tipus de discapacitat.

L’objectiu és acostar les persones amb discapacitat i diversitat funcional a la comunitat a partir d’una activitat participativa i de sensibilització oberta a tots els públics. Un acció que dona visibilitat al col·lectiu al mateix temps que fomenta el seu sentiment de realització personal i de pertinença a la comunitat.