“Els tions per la diversitat”, una proposta per aquestes festes a Ripoll

La Fundació MAP i l’Ajuntament de Ripoll aprofiten la tradicional Cagada Popular de Tió que cada any celebra el Consistori Infantil del municipi per presentar “Els Tions per la diversitat”.

La iniciativa neix a les aules dels centres diürns de la Fundació MAP, on persones ateses i professionals de suport han elaborat cinc tions que representen diferents tipus de discapacitat.

L’objectiu és acostar les persones amb discapacitat i diversitat funcional a la comunitat a partir d’una activitat participativa i de sensibilització oberta a tots els públics. Un acció que dona visibilitat al col·lectiu al mateix temps que fomenta el seu sentiment de realització personal i de pertinença a la comunitat.

BUSCAR ELS TIONS

La iniciativa es presenta el 21 de desembre a la plaça Sant Eudald de Ripoll, abans de la Cagada Popular del Tió. L’endemà ‘s’amaguen els tions en diferents ubicacions del municipi i es dona una pista fotogràfica dels emplaçaments a través de les xarxes socials de la Fundació MAP i l’Ajuntament de Ripoll (@fundaciomap i @ajuntamentderipoll). D’aquesta manera es fomenta la participació ciutadana per buscar-los.

Els tions disposen d’un codi QR per escanejar i poder obtenir informació i dades de cada tipus de discapacitat. La idea és deixar-los en aquestes ubicacions fins la segona setmana de gener perquè l’activitat de buscar-los es pugui fer durant totes les festes.

CONCURS

A banda de participar fent la recerca, es proposarà tirar una fotografia a cada tió i pujar-la a les xarxes o enviar-la per correu electrònic. Aquest fet permetrà entrar en el sorteig d’un lot de Nadal amb productes artesanals d’entitats socials i altres obsequis. Per optar-hi s’hauran de penjar i/o enviar fotografies de, com a mínim, tres dels cinc tions.

Es podran pujar les fotografies als perfils oberts de Facebook i Instagram amb:

L’etiqueta #tionsperladiversitat

Les mencions: @fundaciomap i @ajuntamentderipoll

O es podran enviar per correu electrònic a tionsperladiversitat@fundaciomap.com

Es podran buscar els tions i pujar/enviar les fotografies durant les festes de Nadal i fins el dia 10 de gener de 2023. El dia 13 de gener de 2023 es farà el sorteig entre totes les persones participants.

CONSULTEU LES BASES DEL CONCURS

LES PISTES:

INFORMACIÓ SOBRE LA DISCAPACITAT QUE REPRESENTA CADA TIÓ:

Discapacitat física

Discapacitat sensorial: visual i auditiva

Hipersensibilitat sensorial

Discapacitat intel·lectual